top of page

Community för hudvårdsintresserade

Offentlig·39 medlemmar

Hur en professionell fotostudio är organiserad

På sistone har jag försökt förstå mer om hur fotografer arbetar i studiomiljö. De flesta bilder jag tidigare sett har varit tagna i ganska enkla miljöer utan någon tydlig studio. Samtidigt märker man att många professionella fotografer använder särskilda studior för sina projekt. Under ett sök efter exempel råkade jag hamna på sidan www.studio1.se/studio/ där själva studion visas i bilder. Där finns flera fotografier som visar interiören och arbetsytorna i studion. Det gav en tydligare bild av hur ett sådant utrymme kan se ut. Informationen på sidan verkar handla om studion där fotografering sker. Jag undrar lite hur viktigt ett sådant utrymme är i praktiken. Hur stor skillnad gör en riktig studio jämfört med enklare miljöer?

8 visningar
Madina Tarin
Madina Tarin
för 24 timmar sedan

Den sidan visar faktiskt ganska tydligt hur studiomiljön ser ut i ett sådant sammanhang. Flera fotografier på sidan presenterar själva lokalen och arbetsytorna där fotograferingen sker. Interiören i studion visas från olika vinklar så att man får en uppfattning om utrymmet. Det framgår att studion används som plats för fotografering och visuella projekt. Layouten på sidan består främst av bilder tillsammans med korta texter. Bilderna visar utrustning och arbetsmiljö i studion. Det gör att man får en ganska konkret bild av hur studion är organiserad. Sådant material används ofta för att visa var fotograferingen faktiskt sker.

bottom of page