top of page

Community för hudvårdsintresserade

Offentlig·43 medlemmar

Graphtec Tryckakademin struktur och innehållsformat

Jag satt och jämförde olika informationssidor om skärplottrar och råkade öppna https://folier.se/tryckakademin-graphtec/ utan att riktigt veta vad jag skulle hitta. Det som fångade min uppmärksamhet var att sidan inte såg ut som en vanlig butik, utan mer som ett kunskapsområde. Det verkar finnas olika texter som tar upp hur man använder Graphtec i praktiken. Jag försökte förstå hur materialet är uppbyggt, men det kändes som att det är uppdelat i flera mindre delar. Därför blev jag lite osäker på hur man bäst läser igenom allt. Är det meningen att man ska följa någon ordning eller bara ta det man behöver?

10 visningar

Det intryck jag fick var att sidan är ganska flexibel i hur man använder den. Man kan gå direkt till en specifik del beroende på vad man vill veta, istället för att följa en fast struktur. Det finns innehåll som berör olika delar av arbetet med Graphtec, från förberedelse till själva användningen. Samtidigt är det inte alltid tydligt hur allt hänger ihop om man inte redan har viss bakgrund. Jag använde den mest som ett komplement när jag fastnade på något steg. För snabb orientering fungerar det rätt bra.

bottom of page