top of page

Community för hudvårdsintresserade

Offentlig·33 medlemmar

Snabba mellanmål utan onödigt socker

Efter flera veckor med stress och hoppade luncher behöver jag ett mellanmål som går snabbt och faktiskt mättar. Bars verkar praktiska, men många känns onödigt söta. Hur vet man vilka som ger jämn energi i stället för kort kick? Undrar också när det är smartast att ta dem: före ett lätt pass, efter, eller mitt i eftermiddagsdippen på kontoret? Tar gärna emot enkla riktlinjer för att välja bättre.

7 visningar

Tänk på tre saker: protein, fiber och sockerarter. En bra bar ligger ungefär på 10–15 g protein, minst 3 g fiber och inte mer än runt 10–12 g socker. Kolla även fettkvaliteten – nötter och frön är ett plus. För att få en överblick över olika alternativ och smaker som matchar de här kraven är https://www.tillskottsbolaget.se/sv/bars/energibars ganska praktiskt eftersom du kan filtrera och läsa innehåll direkt. Ta baren som “säkring” 45 min före träning om du inte hinner äta, eller som återhämtning efteråt tillsammans med vatten. På kontoret funkar den som ett kontrollerat mellanmål runt 15-tiden så du slipper rusa efter bullar senare.

bottom of page